SEO

Cu sau fără www în adresa site-ului?

Întrebarea din titlu poate fi formulată și altfel, ceva în genul: “Cum influențează SEO www-ul din fața domeniului?” sau una și mai tare “Avem duplicate content dacă site-ul afișează paginile și cu www și fără www?“.

Domeniul web este fără www, însă din motive istorice s-a păstrat obișnuința de a pune www în fața domeniului atunci când accesăm domeniul în browser, pentru a diferenția adresa site-ului de adresa de ftp sau de mail etc. Însă acum știm cu toții ce este un domeniu și nu ne mai întrebăm năuciți la ce se referă WordPress.com, o fi adresa de web sau de ftp sau de email?

Nu e greșit să punem www în fața domeniului așa cum nu este greșit să nu punem. Totuși este indicat să ne limităm la o singură variantă. Din motive de SEO, din motive de indexare, din motive de ușurință. Dacă folosim www să avem toate adresele interne scrise cu www, dacă nu vrem să folosim prefixul atunci să nu-l folosim!

Google va indexa site-ul în ambele variante și va decide singur ce variantă va afișa în rezultatele căutării. Cu alte cuvinte nu va afișa pagina căutată în ambele variante, se va opri asupra uneia singure. Putem influența care din variante o preferăm folosind Google Webmaster Tools:

  • Pe pagina principală Instrumente Google pentru webmasteri, faceți clic pe site-ul dorit.
  • Sub configurația site-ului, faceți clic pe Setări.
  • În secțiunea Domeniu preferat, selectați opțiunea dorită.

Despre duplicate content există o bibliografie gigantică, e o obsesie a tuturor SEO-iștilor de a nu avea conținut duplicat. Ceea ce este corect și perfect adevărat. Google va considera ca spam existența conținutului duplicat pe adrese web diferite, mai ales dacă această practică este repetitivă și nu întâmplătoare. Cu toate astea în abordarea specialiștilor în SEO există și multă legendă urbană, Google nu penalizează un site pentru ca în același site există mai multe linkuri către o pagină. Așa cum nu penalizează existența domeniului cu www sau fără www. Pur și simplu va alege una din variantele de url și acea variantă va fi indexată și livrată în căutări.

Totuși este bine să nu existe url-uri diferite pentru acceași pagină. Poate vă întrebați: de ce dacă tot nu suntem penalizați? Răspunsul meu stă în sloganul WordPress “Code is Poetry”! Altfel spus pentru a ușura găsirea paginilor, pentru o prezență unitară și frumoasă pe Internet a site-ului sau a blogului personal.

Câteva detalii tehnice.

O dată ce am ales cum vrem să fie url-ul domeniului și după ce ne-am spus dorința în Webmaster Tools, urmează să forțăm un pic lucrurile în direcția stabilită. Astfel încât dacă un utilizator scrie adresa cu www automat să-i fie încărcată varianta fărăr www, sau invers. Pentru asta trebuie editat fișierul .htaccess și scrise câteva lini de cod, altfel spus trebuie făcut un redirect permanent 301.

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^mydomain\.com [NC]
RewriteRule ^/?(.*)$ http://mydomain.com/$1 [L,R=301]

Dacă prima directivă există deja în fișier, nu trebuie rescrisă.

Să vedem ce zice și Matt Cutts despre 301 (permanent redirect).

Bibliografie.

Un articol bun referitor la ce este duplicate content și mai ales cum este el interpretat de Google, banuiesc că toți avem Google în minte când vorbim în termeni de SEO, este articolul: Demystifying the “duplicate content penalty”. Tot de la Google, ce este Duplicate Content?.

Tags:

2 Comentarii

  1. Mai demult stiam ca google penalizeaza site-urile mirror. Aceasta nu este valabil si pentru site-urile care pot fi accesate si cu si fara www? Vedea data la care au aparut in idexari si penaliza site-ul care avea o data mai recenta. Parca asta era metoda.

Scrie un comentariu sau pune o intrebare

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*